O alumnado descubrirá algunha das diferentes tribos do mundo e descubrirá a súa cultura.
Os traballo realizados completarán a exposición realizada polos outros grupos.
Sesión 1. descrubrindo as tribos:
Para axudar con esta tarefa e coñecer mellor as comunidades tribais que existen no mundo, usaránse os enlaces de axuda da páxina principal.Arte Papunya
Nestas sesións aproveitaremos tamén para realizar unha pintura ao estilo Papunya dos aboríxenes australianos.
Para isto, crearemos patróns de liñas e círculos que logo decoremos como os australianos:
Para descubrir a música das tribos, coñeceremos instrumentos dos nativos australianos e clasificarémolos segundo a familia a que pertezan.
En cada sesión iremos completando o seguinte mural:
(bramadora)
(semellante a un charrasco)
Sesión 2. descrubrindo as tribos:
Seguimos con Australia. Imos coñecer simbolos e patróns xeométricos dos aborixes e tamén a fauna deste cusioso país:
Despois realizaremos un cadro no que se mesturarán estes novos coñecementos:
ou facer unha paisaxe en un collageCanción australiana:
Sesión 3. : As tribos africanas
As vivendas das tribos africanas
Coñeceremos algunha das tribos africanas máis populares ou chamativas e construiremos unha vivenda Musgum de plastilina:vivenda Musgum:
Instrumentos de África
Para aprender sobre a música, coñeceremos instrumentos dos nativos africanos e clasificarémolos segundo a familia a que pertezan.
Aproveitaremos para aprender esta divertida canción africana e a percusión para acompañala:
preme na imaxe
Sesión 4: Os ainu, Xapón
O kimono
Os indíxenas de xapón visten unhas prendas moi peculiares chamadas Kimono. Cada Kimono ten un deseño único. o kimono está suxeito polo Obi (faixa) e hoxe en día son empregados en ocasións especiais e celebracións.
En plastica realizaremos as nosas versións con patróns creados por nós segindo esta plantilla:
Músicas do mundo:
Go Choki pa
Sesión 5: Kente, as telas de Ghana
O Kente é elaborado con seda e algodón e decorado en patróns xeométricos de cores vivos como o amarelo ou o verde.
Cada patrón xeométrico ten un significado e o mesmo pasa coas cores:
________________________________________________________________________________
___________________________
Los colores kente y su significado simbólico
negro | Energía espiritual intensificada, espíritus ancestrales, ritos, maduración, duelo y funerales. | |
Amarillo | Preciosa, de alto valor, riqueza, realeza, fertilidad, prosperidad y belleza. | |
Grado | Rituales de sanación y limpieza. Simboliza: cenizas. | |
Pudrirse | Muerte, funerales y duelo. Estados de ánimo políticos y espirituales; Matanza; Ritos de sacrificio. | |
Azul | Paz, armonía, unión y amor. | |
Granate | está relacionado con la madre tierra y la curación. | |
Gold | Realeza, gran riqueza y estatus, fama, pureza espiritual, fertilidad y prosperidad. | |
plata | Paz, alegría, serenidad y pureza. También asociado con la luna. | |
blanco | Pureza, ritos de santificación y ocasiones festivas. | |
Lila | Feminidad, generalmente usada por mujeres y niñas. | |
Verde | Vegetación, tierra, plantas, cultivos, crecimiento espiritual y renovación. | |
Rosa | Feminidad y cualidades suaves, delicadas y femeninas. |
____________________________________________________________________________
Na parte plástica hoxe faremos unha pintura imitando as teas kente. Para inspirarnos aquí temos uns exemplos:
As fichas que nos servirán de base:
primeiro fixemos os patróns e cloreámolos:
Así quedou a nosa exposición:
En música faremos a canción e o baile:
DE MOMENTO, ATA AQUÍ CHEGAMOS
A PARTIR DE AQUÍ NON É DESTE GRUPO
O can é un animal que leva acompañando ao ser humano dende hai miles de anos. Estas tribos teñen como mascotas razas de cans únicas e propias de cada zona ou compartían a súa paixase natural con eles.
Aquí veremos uns exemplos destes amigos dos humanos.
Hokkaido, o can dos Ainu (Xapón):
Samoyedo, nenets e Samis:
Dingo, o can que vivía preto dos aborixes australianos:
O coiote vivía nos montes xunto a nativos americanos como os comanches:
Aproveitaremos estes animais para realizar obras artísticas coas súas siluetas:
Velaquí os resultados:
Primeiro enchemos a parte de atrás do folio con tiras de papel pegadas:
Cando toda a superficie da silueta estaba cuberta de tiras de papel, démoslle a volta ao folio e rortamos a silueta e o nome: E para rematar, pegamos a silueta do noso can de tiras de papel centrado no fondo:
Así quedou a nosa exposición de cans e tribos:
Músicas do mundo:
Instrumentos das tribos do Ártico
Sesión 7: O océano Pacífico
Os moiais son esculturas xigantescas que se atopan en Rapa Nui, na illa de Pascua. Nesta illa do Pacífico vive a tribo Rapa Nui, que foi a que construíu estas fermosas estatuas.
Nesta sesión de Ámbito artístico crearemos os nosos moais de plastilina.
Músicas do mundo
Sesión 8: Os bereberes
Ao igual que na India, as mulleres bereberes, decoran o seu corpo, sobre todo as súas mans con pintura de henna. Esta pintura sacada dunha planta serve para facer debuxos que protexen da mala sorte e axudan a atraer a felicidade.
Na parte artística do ámbito faremos mans decoradas con debuxos inspirados nos deseños con henna:
Músicas do mundo
Remataremos estas sesións do ámbito coñecendo un pouco máis sobre os indios americanos.
Decoraremos a as nosas coronas de plumas e cantaremos unha canción bailando coas coronas postas.
tamén se pode facer un Atrapasoños)
Outras ideas interesantes:
ARTE WARLI (India) WARLI 2 WARLI ART
Arte Gond (india) Patróns Gond Gond
__________________________________________________________________________________________________
FIN
Comentarios
Publicar un comentario