Saltar ao contido principal

Paisaxes sonoras de Moaña, 5º e 6º

Neste ámbito coñeceremos algo máis das diferentes paisaxes que podemos atopar en Moaña. 

A través destes lugares iremos descubrindo aspectos estéticos e tamén sonoros. Ademais tomaremos conciencia da importancia de conservalos.

E como resultado final realizaremos unha exposición de dioramas sonoros sobre algunha das paisaxes de Moaña.

Comezaremos coñecendo algún dos lugares máis característicos:  

 Paisaxes de río 

Río da Fraga:
Poza da Moura:
Río dos Ladróns
Rialdarca
 Paisaxes de monte 

Monte de Chandarquiña:
Monte aberto:
Monte Paralaia:
Montefaro (Xaxán)
 Paisaxes de mar 

Porto de Moaña
Zonas de rochas
Praia da Xunqueira:
Praia do Con:
As bateas:

 Espazos urbanos 

Parque da alameda:
Parque de San Bartolomeu:
Concepción Arenal:
As Barxas:
Portal do almacén:
Praza do concello:
Igrexa de San Martiño:
Rúas da periferia
Plaza de abastos:
 Espazos rurais 

Agro, veiga
Campo, souto

Escolleremos un destes sitios ou outro que coñezamos para ir alí, facer fotografías e rexistrar sons, que logo traeremos a clase. 


 Que é unha paisaxe sonora? 

Unha paisaxe sonora é o conxunto de sons que podemos apreciar en cada espazo. Estes sons varían dependendo dunha serie de factores como:

- Os sons propios dos animais que alí viven. 
- Os obxectos e máquinas que hai. 
- Se hai persoas ou non. 
- O clima que está facendo.
- A estación do ano na que nos atopamos. 
- O momento do día. 
E moitos outros aspectos.

Aquí tes uns exemplos:


Cando se rexistra unha paisaxe sonora é moi importante non facer ningún  sonido que contamine o que está pasando nese momento. 

Tamén é interesante realizar apuntes nun caderno sobre o lugar, explicar que pasou, a data e a hora ou mesmo tomar as coordenadas GPS.

 Lugar:                    GPS:           
 Toma:                                        
 Día e hora:                                
 Observacións:                           
                                                   
                                                   

Deste xeito pódese gardar un arquivo e comparalo con outros momentos do día, distintas estacións do ano ou mesmo despois de moitos anos. 


Que podemos facer cunha paisaxe sonora?

Unha maqueta artística dese espazo (diorama):

Unha cápsula do tempo para comparar o pasado e futuro:

Ter unha colección de sons. Anotaremos o lugar onde se gravou, as coordenadas GPS, a toma, a data e a hora e as observacións (algo que gravamos nunha toma, pero que en outra non pasou, por exemplo, algo curioso...)







Compartilos en internet:

Un concerto:

Partindo dunha imaxe (cadro famoso, fotografía, debuxo, fragmento dun vídeo, etc.) podemos inventar os sons que acompañan a esa imaxe.
Tamén podemos coñecer outros lugares do mundo:
arcadeviento

Comentarios

O máis visto:

Tribos do Mundo

  Nesta entrada iremos recopilando todo o traballo que faremos sobre este  Ámbito artístico adicado as tribos do mundo e a descubrir a súas culturas e costumes.

Os sons do corpo humano

Co noso corpo podemos emitir unha gran variedade de sons. Con esta actividade podes xogar a ver se recoñeces moitos dos sons que producimos co corpo.  Podes marcar na ficha a imaxe que represeta o son que soa en cada momento. Abaixo atoparás un arquivo cos audios.

Wishi Ta Tuya

Wishi ta Tuia é unha antiga canción dos indios nativos americanos. Pode ser acompañada con xestos e con bailes e é moi divertida. Aquí uns exemplos de como traballala na aula: Esta é unha versión da música un pouco máis cercana á  orixinal https://www.youtube.com/watch?v=77uuxwqIHxA

Paisaxes sonoras de Moaña

  Imos comezar un novo ámbito artístico! Nesta ocasión adicarémolo a vila que nos ve crecer, Moaña! Así realizaremos unha serie de actividades nas que coñeceremos as paisaxes típicas de Moaña, a súa arte, música e sons:

Tritsch tratsch polka

  Tritsch Tratsch Polka é unha composición que Johan Strauss (fillo) compuso en 1854 en Rusia. Esta divertida peza ten un rítmo animado que precisa de moita concentración para seguir a melodía: Coa Filarmónica de Viena: Ballet e Orquestra Belvedere: Estes vídeos sérvennos para plantexarnos preguntas como... Que instrumentos aparecen?  Cales soan máis ou teñen máis presencia cos outros? Que diferencias atopamos entre as formación dos dous vídeos? Como están colocados os instrumentos? correspóndese coa colocación dos instrumentos no esquema da orquestra? Imos a acompañar a música: