Saltar ao contido principal

tribos do mundo 1º e 2º - grupo 1


O alumnado descubrirá algunha das diferentes tribos do mundo e descubrirá a súa cultura.

Os traballo realizados completarán a exposición realizada polos outros grupos.

Sesións 1 e 2. descrubrindo as tribos:

Para axudar con esta tarefa e coñecer mellor as comunidades tribais que existen no mundo, usaránse os enlaces de axuda da páxina principal.

Arte Papunya
Nestas sesións aproveitaremos tamén para realizar unha pintura ao estilo Papunya dos aboríxenes australianos.
Para isto, empregaremos estas siluetas de animais autóctonos.



Ou as nosas mans: 
  

Para descubrir a música das tribos,  coñeceremos instrumentos dos nativos australianos e clasificarémolos segundo a familia a que pertezan.

En cada sesión iremos completando o seguinte mural:

Instrumentos de Australia:

(bramadora)

(semellante a un charrasco)



Sesión 3. : As tribos africanas

 As vivendas das tribos africanas 
Coñeceremos algunha das
tribos africanas mais populares ou chamativas e construiremos unha aldea Himba

aldea Himba:

 Instrumentos de África 


Para aprender sobre a música, coñeceremos instrumentos dos nativos africanos e clasificarémolos segundo a familia a que pertezan.


 Sesión 4: Máscaras tribais 

 Crearemos máscaras tribais 
Os indíxenas usan máscaras para a guerra, as danzas ou algunhas actividades cotiás.
As máscaras acompañan a moitas actividades destas xentes e son únicas na súa decoración, cores e aspectos.
 
Velaquí uns exemplos destas máscaras ao redor do mundo:
Nós realizaremos as nosas versións sobre cortizas de piñeiro:
 Músicas do mundo: 

 Instrumentos das tribos do Ártico 


Seguimos completando o noso mural dos instrumentos tradicionais do mundo. 
Hoxe coñeceremos instrumentos dos pobos Inuit, Sami ou Nenets e clasificarémolos segundo a familia a que pertezan.
Instrumentos nénets:
Instrumentos dos sami:


 Sesión 5: Pel de leopardo 
Moitos dos indíxenas, como o pobo zulú, decoran o seu corpo con peles dos animais que cazan, moitas veces para aparentar que se ten a forza ou outras cualidades deses animais. 

Na parte plástica hoxe faremos unha pintura imitando as manchas da pel dos leopardos. Podemos respectar as cores do animal ou buscar outras distintas como nos exemplos. Podes axudarte co círculo cromático:
Con cartulinas de cores para o fondo, témperas, unha brocha gorda para as manchas de cor e un pincel para a cor negra xa podemos empezar!

Exemplos de variacións:

Tamén podemos aproveitar para falar do emprego de peles na industria textil e dos animais en perigo de extinción:
Aquí as nosas obras:
Así quedou a nosa exposición:
 Sesión 6: Os cans e as tribos 
O can é un animal que leva acompañando ao ser humano dende hai miles de anos. Estas tribos teñen como mascotas razas de cans únicas e propias de cada zona ou compartían a súa paixase natural con eles. 

Aquí veremos uns exemplos destes amigos dos humanos.

Hokkaido, o can dos Ainu (Xapón):
Samoyedo, nenets e Samis:
Dingo, o can que vivía preto dos aborixes australianos:
O coiote vivía nos montes xunto a nativos americanos como os comanches: 

Aproveitaremos estes animais para realizar obras artísticas coas súas siluetas:
Velaquí os resultados:
Primeiro enchemos a parte de atrás do folio con tiras de papel pegadas:
Cando toda a superficie da silueta estaba cuberta de tiras de papel,  démoslle a volta ao folio e rortamos a silueta e o nome: 
Despois preparamos o fondo pintando raias de cores empregando unha tira de cartolina ancha  como pincel:
E para rematar, pegamos a silueta do noso can de tiras de papel centrado no fondo:
Así quedou a nosa exposición de cans e tribos:

 Músicas do mundo: 

 Instrumentos das tribos do Ártico 


Seguimos completando o noso mural dos instrumentos tradicionais do mundo. 
Hoxe coñeceremos instrumentos dos pobos Ainu do norte de Xapón e clasificarémolos segundo a familia a que pertezan.
Instrumentos Ainu:


 Sesión 7: O océano Pacífico 
Imos coñecer unha parte do planeta que nos queda moi lonxe, concretamente nas antípodas:
Os moiais son esculturas xigantescas que se atopan en Rapa Nui, na illa de Pascua. Nesta illa do Pacífico vive a tribo Rapa Nui, que foi a que construíu estas fermosas estatuas.

Nesta sesión de Ámbito artístico crearemos os nosos moais de plastilina.

 Músicas do mundo 


E Papa Wairi é unha canción tradicional dos Maoríes, unha tribo que vive na illa de Nova Zelanda da que proceden os Kiwis. 
Cando os nenos e nenas a cantan, xogan a pasarse paus como un xogo de habilidade e destreza. Aprenderemos este acompañamento con claves ou baquetas: 

 Sesión 8: Os bereberes 
Imos coñecer unha cultura que comparte coa nosa moitos aspectos. Os bereberes viven no norte de África e sepárannos deles so unha franxa de mar.
Ao igual que na India, as mulleres bereberes, decoran o seu corpo, sobre todo as súas mans con pintura de henna. Esta pintura sacada dunha planta serve para facer debuxos que protexen da mala sorte e axudan a atraer a felicidade.
  
Na parte artística do ámbito faremos mans decoradas con debuxos inspirados nos deseños con henna:
E aquí o noso resultado:

 Músicas do mundo 


Esta é unha das cancións infantís bebeberes mais famosas no mundo:

Sesión 8: Os nativos de Norte América
Remataremos estas sesións do ámbito coñecendo un pouco máis sobre os indios americanos. 
Decoraremos a as nosas coronas de plumas e cantaremos unha canción bailando coas coronas postas.


tamén se pode facer un Atrapasoños)




__________________________________________________________________________________________________
       FIN       






Comentarios

O máis visto:

Tribos do Mundo

  Nesta entrada iremos recopilando todo o traballo que faremos sobre este  Ámbito artístico adicado as tribos do mundo e a descubrir a súas culturas e costumes.

Os sons do corpo humano

Co noso corpo podemos emitir unha gran variedade de sons. Con esta actividade podes xogar a ver se recoñeces moitos dos sons que producimos co corpo.  Podes marcar na ficha a imaxe que represeta o son que soa en cada momento. Abaixo atoparás un arquivo cos audios.

Paisaxes sonoras de Moaña

  Imos comezar un novo ámbito artístico! Nesta ocasión adicarémolo a vila que nos ve crecer, Moaña! Así realizaremos unha serie de actividades nas que coñeceremos as paisaxes típicas de Moaña, a súa arte, música e sons:

Tritsch tratsch polka

  Tritsch Tratsch Polka é unha composición que Johan Strauss (fillo) compuso en 1854 en Rusia. Esta divertida peza ten un rítmo animado que precisa de moita concentración para seguir a melodía: Coa Filarmónica de Radio France: Ballet e Orquestra Belvedere: Estes vídeos sérvennos para plantexarnos preguntas como... Que instrumentos aparecen?  Cales soan máis ou teñen máis presencia cos outros? Que diferencias atopamos entre as formación dos dous vídeos? Como están colocados os instrumentos? correspóndese coa colocación dos instrumentos no esquema da orquestra? Imos a acompañar a música:

Wishi Ta Tuya

Wishi ta Tuia é unha antiga canción dos indios nativos americanos. Pode ser acompañada con xestos e con bailes e é moi divertida. Aquí uns exemplos de como traballala na aula: Esta é unha versión da música un pouco máis cercana á  orixinal https://www.youtube.com/watch?v=77uuxwqIHxA