Saltar ao contido principal

Os Planetas, Gustav Holst


  Esta é unha tarefa para o Ámbito Artístico que terá como excusa a creación dun colgante do Sistema solar e o traballo coas composicións de Gustav Holst, Os planetas. 

Pensada para alumnado de 6 a 8 anos, combinaránse  as Artes Plásticas e as nocións de Música.
Desenvolverase en oito sesións na seguinte secuencia temporal:
___________________SESIÓN 1_______________________


Coñecemos a Gustav Holst.
Obras para escoitar fragmentos ou acompañar as nosas actividades:

Marcha da Primeira Suite:

Perfect fool:

Savitri (opera):

Podemos aproveitar para falar dos diferentes estilos compositivos e os instrumentos da orquestra.

Pulsa nesta imaxe para escoitar exemplos do son destes instrumentos:


Conto coas composicións de Os Planetas:

Na parte plástica, realizaremos un retrato do compositor partindo da súa fotografía. colorearemos a imaxe inspirados pola súa música.





____________________SESIÓN 2______________________

Saír para buscar un lugar adecuado nos corredores para colocar o noso Sistema Solar
Reparto de planetas por grupos (comparar tamaños).

Comezamos a pintar a nosa maqueta. 

Marteo que trae a guerra.


Aproveitaremos a audición para falar sobre:

Sensacións que nos provoca esta obra.
Audición comentando os instrumentos que están soando. 
Protagonistas e secundarios.
Familias de instrumentos.
Instrumentos que coñecemos.
O director de orquestra.
Coñecemos algún músico ou escola de música na nosa contorna?

  Esta é unha peza que tamén se pode aproveitar para falar da familia de percusión. A presencia dos timbais é moi importante nela, deste xeito presentaremos este intrumento ao alumnado:

Composicións famosas nas que os timbais teñen un protagonismo importante:

Así falou Zaratustra, Richard Strauss :
Carmina Burana, Carl Orff:
Xogo familia percusión:

Extra: 
De este vídeo pódense sacar ideas para obstinaos rítmicos que acompañen a composición Marte:

____________________SESIÓN 3______________________

Pintamos a maqueta.
Comezamos a pintar os planetas que escollemos seguindo unha fotografía real que nos sirva de modelo.

Teremos en conta a diferencia de tamaños e distancia entre os planetas:


Venus, o planeta que trae a paz:

Aproveitaremos esta peza para falar da familia de vento madeira:

E en particular o Fagot:

Havana, the breaking winds:
Xogo familia de vento:

____________________SESIÓN 4______________________

Pintamos a maqueta e comezamos a montaxe. 

Completamos o noso sistema coa decoración que se nos ocorra (asteroides, satélites, naves, planetas ananos...). 

Mercurio, o mensaxeiro alado.


Esta peza serviranos para coñecer a familia de corda. E en particular os violonchelos:
Violonchelo:
Suite nº1, Bach:
Paint it black, Wednesday:
Wake me up, 2Cellos:
Xogo:
____________________SESIÓN 5______________________
Aprendemos a debuxar un foguete espacial:
Xúpiter, o que trae a alegría:

Concerto da BBC, Gustav Holst:
Musicogramas:
Percusión corporal:

As trompas, familia de vento metal:
A trompa:
Concerto nº4, Rondo de Mozart:
O gato montés, Manuel Penella::
Xogo:
__________________SESIÓN 6________________________
Aprendemos a debuxar un Saturno ao estilo kwaii:
Saturno, o que trae a vellez.
Concerto da BBC, Gustav Holst:
É a quenda do trombón, un instrumento da familia de vento metal:
Cavalgata das Valkirias, Wagner:
Marcha imperial, Star Wars, John Williams:
Aproveitaremos esta audición para traballar unha lectura musical a través do musicograma da Marcha imperial:
Ou un xogo de percusión co tema principal do filme:
Extra:

____________________SESIÓN 7______________________
Crearemos unha composición pictórica espacial inspirádonos na seguinte creación: ESPACIO
Pasos:
Esponxa para arrastar ou pintar a toques:
Foguetes:
Planetas antes de recortar en círculo. 
A pintura é arrastrada pola esponxa:

Fondos. 
A pintura é dada a golpiños coa esponxa:
Urano, o mago
Concerto da BBC, Gustav Holst:
Aproveitaremos para coñecer algún dos instrumentos dentro familia de percusión, o xilófono, o metalófono e as campás:
O voo do moscardón, de Nicolai Rimsky-Korsakov:

____________________SESIÓN 8______________________ 
Crearemos unha escultura alieníxena con pasta moldeable.
Neptuno
, o místico:
Concerto da BBC, Gustav Holst:
Nesta ocasión coñeceremos a familia de vento madeira:
A frauta traveseira:
O lago dos cisnes, Tchaikovsky:

Repasaremos os nomes dos instrumentos que fumos coñecendo:
_________________________________________________
Extras:
 
Foguete de cartón propulsado a globo:

Xogo rítmico:


Comentarios

O máis visto:

Tribos do Mundo

  Nesta entrada iremos recopilando todo o traballo que faremos sobre este  Ámbito artístico adicado as tribos do mundo e a descubrir a súas culturas e costumes.

Os sons do corpo humano

Co noso corpo podemos emitir unha gran variedade de sons. Con esta actividade podes xogar a ver se recoñeces moitos dos sons que producimos co corpo.  Podes marcar na ficha a imaxe que represeta o son que soa en cada momento. Abaixo atoparás un arquivo cos audios.

Wishi Ta Tuya

Wishi ta Tuia é unha antiga canción dos indios nativos americanos. Pode ser acompañada con xestos e con bailes e é moi divertida. Aquí uns exemplos de como traballala na aula: Esta é unha versión da música un pouco máis cercana á  orixinal https://www.youtube.com/watch?v=77uuxwqIHxA

Paisaxes sonoras de Moaña

  Imos comezar un novo ámbito artístico! Nesta ocasión adicarémolo a vila que nos ve crecer, Moaña! Así realizaremos unha serie de actividades nas que coñeceremos as paisaxes típicas de Moaña, a súa arte, música e sons:

Tritsch tratsch polka

  Tritsch Tratsch Polka é unha composición que Johan Strauss (fillo) compuso en 1854 en Rusia. Esta divertida peza ten un rítmo animado que precisa de moita concentración para seguir a melodía: Coa Filarmónica de Viena: Ballet e Orquestra Belvedere: Estes vídeos sérvennos para plantexarnos preguntas como... Que instrumentos aparecen?  Cales soan máis ou teñen máis presencia cos outros? Que diferencias atopamos entre as formación dos dous vídeos? Como están colocados os instrumentos? correspóndese coa colocación dos instrumentos no esquema da orquestra? Imos a acompañar a música: